A weboldalon cookie-kat használunk, annak érdekében, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk. Adatkezelési szabályzatunk Elfogadom

Gyakori kérdések

 

 

Ha még nem vagy a vásárlónk

 

Fonalmennyiségek

Mennyi fonalra van szükség egy adott ruhadarab vagy kiegészítő elkészítéséhez?

Nehéz pontosan megbecsülni egy-egy kötött, horgolt darabhoz szükséges fonalmennyiséget, mert a minta, a fazon és a méret is befolyásolja a szükségletet, a fonal vastagságáról, választott tűméretről nem is beszélve. A horgolás általában 25-30%-kal több fonalat vesz fel, mint a kötés.
Általánosságban elmondható, hogy egy gyermek sapkához 50 gramm, egy felnőtt sapkához 50-100 gramm fonal kell, egy normál méretű sálhoz 150-200 gramm, egy nagyobb, szélesebb, hosszabb sálhoz 200-300 gramm, egy pulóverhez 400-1000 gramm.
A fonalaink termékleírásában megtalálod, hogy az adott fonalból egy baba, egy gyerek és egy női 42-es méretű felsőhöz kb. mekkora mennyiségre lesz szükséged (hamarosan).
Ha van egy mintád, amihez fonalat keresel fonalösszehasonlító táblázatunkban tudsz tűméret alapján vagy a fonal hossza/súlya alapján keresni hasonló vastagságú fonalat. 
 

Tanfolyamok

Milyen tanfolyamaink vannak?

Elsősorban kötés- és horgolás tanfolyamokat tartunk. Kezdő tanfolyamaink 3 alkalmasak, három egymást követő héten ugyanazon a napon vannak délelőtti vagy délutáni időpontokban, a résztvevők száma max. 6 fő. A kezdő tanfolyamokon elsajátíthatsz mindent, ami az önálló kötéshez, horgoláshoz kell: az alapszemeket- és pálcákat, a fogyasztást és szaporítást, a mintaolvasást.
Haladó tanfolyamaink erre az alaptudásra épülnek, és tematikusak (pl. sapkakötés, csipkekötés, amigurumi horgolás). 

Vannak haladó vagy adott témára épülő tanfolyamok is?

Igen, kötés és horgolás témában is szoktunk tematikus tanfolyamokat tartani. Vagy egy-egy technikát tanítunk, mint pl. sapkakötést, pulóverkötés, SBS kendő horgolás a téma. Vannak tanfolyamaink amigurumi horgolásra is.

A honlapon szereplő időpontokon kívül máskor is vannak tanfolyamok?

A honlapon minden kezdő és haladó tanfolyamunk időpontját megtalálod. Lehetőség van magánórara is külön megbeszélés alapján. 
A tanfolyamokról minden információt megtalálsz a Tanfolyamok menüpont alatt.

A tanfolyamdíj tartalmazza a szükséges fonal és a tű árát? Lehet saját tűt, fonalat hozni?

A tanfolyamdíj csak az oktatás árát tartalmazza. A kezdő tanfolyamokon az első alkalommal segítünk a fonal és tűválasztásban. Amennyiben van otthon tűd, fonalad, elhozhatod, de előfordulhat, hogy tanáraink más tű-fonal választását javasolják, hogy könnyebben boldogulj. A kezdő tanfolyamok első alkalmával 10% kedvezményt adunk vásárlásod értékéből.
 

Gyapjú filc

Kapható-e méteráruban is a 100% gyapjú filc?

A nálunk kapható filc 20 cm széles csíkokban kapható, méteráruként nem. Különlegessége, hogy közel 80 színben kapható és tiszta gyapjú tartalmú.

Van-e vastagabb filc is? 

A filcünk kb 1-1,2 mm vastagságú, ennél vastagabb filcet jelenleg nem tartunk.
 

Különleges segédeszközök

Kaphatók-e az 1001fonalnál különleges segédeszközök, kötő- és horgolótűk

Tuniszi horgolótű: tuniszi horgoláshoz való tűből azt a fajtát tartjuk, amelynek a végén be lehet fűzni egy segédszálat, amire a szemek felfuthatnak. Van fém és fa változat is belőle. 
Ezen túl az Addi variálható tűkészletének is van olyan horgolótűje, aminek a végére csatlakoztatható a damil.
Kapható még knooking tű szett szintén az Additól, 8 különböző méretű horgolótűvel és damilokkal.
 
Nagy méretű kötő- és horgolótű
 

Nagyon vastag fonal

Karon kötéshez, dupla szállal vagy magában használt nagyon vastag fonalainkat itt tudod megnézni.

Makramé fonal

Kifejezett makramé fonalunk nincsen, középvastag pamutfonalunkat, a Scheepjes Cahlistát szoktuk erre ajánlani.

Karkötőhöz fonal

Karkötőhöz kis gombolyagos közepes vastagságú Scheepjes Catona és extra vékony Scheepjes Maxi Bonbon fonalat szoktunk ajánlani.

Selyemszalag, gomb, cipzár

Selyemszalagot és cipzárt nem tartunk. Van néhány fajta mintás és sima fa gombunk. Dress it Up díszgombokból nagy választékunk van.

Gyöngyhorgoló cérna

Gyöngyhorgoló cérnát nem tartunk.
 

Bolti és webáruházi termékek

Mit mutat a “készlet” a webáruházban, ugyanazok a termékek kaphatók-e a boltban is, mint a webáruházban?

A webáruház és a bolt készlete megegyezik. Minden, ami a webáruházban kapható, és a készletjelzés mellett látod a darabszámot, az a budapesti boltunkban is megtalálható. Ahol azt írjuk, hogy “nincs raktáron, rendelhető”, az a termék jelenleg elfogyott, de várhatóan hamarosan újra érkezik.

Félre lehet-e tetetni termékeket?

Ha szeretnél félretetetni valamit, mert még nem vagy biztos benne, hogy szükséged lesz az adott termékre vagy bizonytalan vagy a mennyiséget illetően, akkor ezt úgy tudod megtenni, hogy a webáruházon keresztül küldesz nekünk egy megrendelést és a szállításnál a személyes átvétel opciót választod. Ebben az esetben 2 hét van rá, hogy lemondd vagy átvedd a megrendelésedet. 
Kérjük, ha mégsem kérnéd a megrendelt termékeket, jelezd felénk mihamarabb.
 

Bolti nyitvatartás, vásárlás

Mikor van nyitva a bolt?

A bolt hétköznapokon 10-18 óráig és szombatonként 10-13 óráig van nyitva. Nemzeti ünnepeken zárva vagyunk. A nyáriszünetben és a karácsonyi időszakban a nyitvatartás eltérhet a megszokottól, amit a Kapcsolat oldalon jelzünk.

Van-e lehetőség kártyás fizetésre?

Igen, boltunkban lehet bankkártyával fizetni. Minden kártyafajtát elfogadunk, kivéve az American Express kártyákat.

Hogyan lehet megközelíteni a boltot tömegközlekedéssel?

Boltunk a 13. kerületben, a Jászai Mari tér közelében van, a Szent István körúttól 2 sarokra. A 4-es és a 6-os villamos, a 2-es villamos, valamint a 75-ös és 76-os troli áll meg a közelben. A Nyugati téri metrómegálló egy villamosmegállóra van.
Címünk: 1136 Budapest, Hollán Ernő u. 22.
Térképet a Kapcsolat oldalon találsz

Hogyan lehet parkolni az üzlet környékén?

A parkolás hétköznapokon 20:00-ig fizetős a környékünkön, hétvégén ingyenes. Mivel a belváros közepén vagyunk, előfordulhat, hogy kell egy kicsit “keringeni”, míg helyet találsz.
 

Ajándékutálvány

Ajándékutalványt lehet-e kapni?

Igen, lehetőség van ajándékutalványt vásárolni személyesen a boltban és a webáruházban is. 1000 és 5000 forintos címletekben érhető el, valamint tetszőleges összeget is tudunk rá írni.

Hogyan tudok webes vásárlás esetén ajándékutalvánnyal fizetni?

Az ajándékutalvány egy készpénz helyettesítő eszköz, ezért webes vásárlás esetén csak akkor tudjuk elfogadni, ha a vásárlást megelőzően postai vagy egyéb úton eljuttatod hozzánk. A fennmaradó összeget utánvéttel vagy banki átutalással tudod kifizetni, bankkártyával nem. 
Ha ilyen rendelést adsz le, a rendelés megjegyzésébe írd be, hogy az végösszegből mennyit fogsz utalvánnyal fizetni, és mi e szerint módosítjuk a rendelés fizetendő végösszegét.
 

Forgalmazott márkák

Mi tudtok ajánlani, ha olyan márkát keresek, amit nem találtok a webáruházban?

Kínálatunkban igyekszünk olyan fonalakat tartani, ami más hazai boltokban nem kapható. Ezért előfordulhat, hogy egyébként itthon ismert márkákat nem tartunk. Az esetek nagy részében viszont tudunk ajánlani alternatívát, ha ismerjük a fonal vastagságát, összetételét vagy tudjuk, hogy milyen projekthez keresel alapanyagot. Mindig szívesen fogadjuk az ötleteket, hogy milyen fonalakkal bővítsük választékunkat. Több nagy európai beszállítóval is kapcsolatban állunk, így előfordulhat, hogy olyan fonalat is be tudunk szerezni részedre, amelyet a boltban normál esetben nem tartunk, így bátran keress meg minket ilyen kéréssel az info@1001fonal.hu email címen.

Forgalmaztok-e magyar fonalakat?

Több magyar fonalgyártóval is felvettük már a kapcsolatot, de sajnos még nem találtunk olyan terméket amely ár/érték arányban illene választélkunkba, ezért jelenleg nem található magyar fonal a kínálatunkban.

Mit tegyek, ha egy bizonyos alapanyagot keresek?

Ha kifejezetten egy bizonyos alapanyag szerint keresel fonalat, akkor a Fonalak menüpont alatt az Alapanyagok menüpontre kell kattintani. Ott a fő alapanyagot látod, elképzelhető, hogy kevert fonalról van szó. A termékleírásokban mindig jelezzük a fonal pontos összetételét.
 

Ha már a vásárlónk vagy

 

Ha megrendeltem egy újdonságot vagy utánrendeltem egy termékből, mikor várható a szállítás?

Fonalak esetében a leghosszabb várakozási idő 2-3 hét. Ha ennél bizonytalanabb az utánpótlás érkezése, természetesen jelezzük Neked. A Malabrigo fonalak és a PÓLÓ fonal esetében ennél nagyobb várakozási idő is előfordulhat. A segédeszközöknél kb. 2-4 hét a szállítások között eltelt idő. Ettől eltérő idők természetesen előfordulhatnak.
 

Ha személyes átvétellel kértem a webáruházban a rendelésémet, probléma-e, ha nem azonnal veszem át, hanem pár nap múlva, esetleg csak a jövő héten?

Személyes rendelés esetén 2 hétig tartjuk a megrendelt árut, ha ez idő alatt nem veszed át, akkor először megkeresünk, hogy szükséged van-e még rá. Ha nem sikerül kapcsolatba lépnünk, és letelt a 2 hét, a megrendelést töröljük.

Ha meggondolom magam vagy nem megfelelő az egyik termék, esetleg marad a fonalból, van-e lehetőség cserére?

Webáruházban leadott rendelés esetén amennyiben a vásárolt termékkel nem vagy 100% elégedett, az átvételtől számított 14 napon belül kicseréljük, illetve visszavásároljuk. Ennek feltétele, hogy a termék eredeti csomagolásában, bontatlanul kerüljön vissza hozzánk. A visszaküldés csomagolási- és postaköltsége a vevőt terheli, kivéve ha a cserére a mi hibánkból van szükség (pl. véletlenül más terméket küldtünk). Csere, visszaküldés esetén minden esetben előzetes egyeztetés szükséges. 
A termék jellegéből adódóan és szerzői jogok miatt kötésmintákat, mintakönyveket nem áll módunkban cserélni, visszavenni.
A boltban, személyesen vásárolt termékeket visszavenni nem tudjuk, de 30 napon belül, eredeti, bontatlan állapotban becseréljük más termékre. Ez alól kivételt képeznek a kifutó akciós termékek, és a könyvek, minták.

A törzsvásárlói kedvezmény és a fonalfaló kedvezmény hogyan működik? Összevonható-e más kedvezményekkel, akciókkal?

Lehetőség van törzsvásárlói kártya kiváltására, ami állandó 5%-os kedvezményt biztosít a boltban és a webáruházban történő vásárlások esetén is, a teljes árú termékekre. Gyűjtsd az 1001fonalnál történt vásárlásaid után kapott blokkokat vagy számlákat, és amint összegyűlt 40 000 Ft-nyi, kérésedre kiállítunk Neked egy törzsvásárlói kártyát. Ha regisztrált vásárló vagy a webáruházban, akkor ott a kártyaigénylést követően automatikusan beállítjuk neked a kezdvezményt, a következő vásárlásaidkor már a kedvezményes árat fogod látni. A kedvezmény más akcióval, kedvezménnyel nem vonható össze.
A kártya kiváltásához kérjük töltsd ki az igénylőlapot az 1001fonal weboldalán, vagy személyesen a boltban.
 
Fonalfaló kedvezmény: Küldd el nekünk 1 kg bármilyen márkájú, származású, bárhol vásárolt fonal cimkéjét, szalagját, és cserébe egy egyszeri 10% kedvezményre jogosító 1001fonal kupont küldünk emailben, vagy cimkéidet beválthatod egyszeri 10% kedvezményre a budapesti fonalboltunkban történő vásárlásnál is!
A fonalfaló kupon más kedvezménnyel nem összevonható: akciós, kedvezményes termék rendelése esetén nem használható fel. További részleteket a kedvezményről itt tudsz olvasni.

Megkaptam a webáruházban rendelt csomagomat, de hiányos vagy sérült a csomag, mit tegyek?

Mi a teendő, ha nem érkezik meg idejében a csomag?
A webáruházban munkanapokon 12 óra előtt leadott megrendelésedet még aznap összekészítjük és átadjuk a futárszolgálatnak (amennyiben készleten lévő termékeket rendeltél). A csomag tehát a megrendelést követően 1-2 munkanapon belül megérkezik hozzád. Ha tőlünk megkaptad e-mailen az értesítést, hogy a csomagodat a futárszolgálatnak átadtuk, de a csomag 2 munkanap elteltével sem érkezett meg, akkor a futárszolgálattal kell felvenned a kapcsolatot, mert onnantól fogva, hogy mi átadtuk a futárnak, ők tudnak a csomagról információval szolgálni. 
Reklamáció, kérdés esetén a DPD-től kapott csomagszámra kell hivatkozni. A csomagodat nyomon tudod követni a DPD oldalán is: https://www.dpd.com/hu
Ha kérésed van, hívd a DPD ügyfélszoláglatát: https://www.dpd.com/hu/home/siteutilities/kapcsolat
Telefonszámuk: +36 1 501 6204 
 
Mi a teendő, ha sérülten érkezik a csomag és hiányzik belőle valami vagy sérült a termék?
Ha sérülten érkezik a csomag és feltételezed, hogy el is veszett belőle valami, esetleg megsérültek a termékek, akkor két dolgot tehetsz: 1. Nem veszed át a csomagot. 2. A futár jelenlétében kinyitod, és ellenőrzöd, hogy minden rendben van-e vele. 
Sajnos ritkán, de előfordulhat, hogy a csomag szállítás közben sérül. Amennyiben hiányosan érkezik hozzád a csomag, kérjük haladéktalanul értesíts bennünket. A futárszolgálat jegyzőkönyvet fog felvenni a hiányról, hogy kártérítési igénnyel élhessünk.
 
Mi a teendő, ha a sértetlen csomagból hiányzik termék vagy nem azt a terméket kaptad, amit megrendeltél?
Minden kimenő csomagot többen ellenőrzünk, mégis minden erőfeszítésünk ellenére is előfordulhat, hogy hiba csúszik a rendelésbe. Ha a csomagodból valami hiányzik vagy nem azt a terméket küldtük, amit megrendeltél, akkor kérjük írj egy e-mailt az info@1001fonal.hu címre, amiben hivatkozol a rendelésszámra, és írd le, hogy pontosan melyik termékkel van probléma (márka, szín, méret stb.), hogy segíthessünk.

Ha olyan fonalra volna szükségem, ami régen volt nálatok, de most nem találom a webáruhában, van-e lehetőség még rendelni belőle?

A gyártók nagy részével kapcsolatban vagyunk, ezért tudunk rendelni nálunk már kifutott fonalakat is, de egy-egy gombolyagot nem, csak “zacskós” mennyiséget, ami egyes fonalaknál fél kilót jelent, más fonalaknál 1 kilót. Kérjük érdeklődj az info@1001fonal.hu email címen.

Mi a teendő akkor, ha egy adott márkából, amit ti is forgalmaztok olyan fonalat szeretnék, amit nem tartotok? Vagy egy olyan színt a forgalmazott fonalból, ami nincs nálatok?

Ebben az esetben is igaz, hogy tudunk “zacskós” mennyiséget, 500-1000 grammot rendelni a gyártóktól. Ha nagy igény van egy-egy új színre, vagy esetleg új fonalra, esetenként a kínálatunkba is felvesszük.
Gyártók
Fizetés és szállítás

Szállítás: személyes átvétel (ingyenes) vagy DPD futárszolgálat. A futárszolgálat díja a rendelés összértékétől függ:  

0 – 5 999 Ft: 850 Ft
6 000 – 11 999 Ft: 600 Ft
12 000 Ft felett: ingyenes

(Az utánvétes fizetés költsége minden esetben  250 Ft , előr e utalás esetén nincs plusz költség.) 

Fizetési módok: boltunkban történő személyes átvétel esetén készpénz vagy bankkártya, házhozszállítás esetén online bankkártyás fizetés, előre utalás vagy utánvétes fizetés.

Részletes vásárlási feltételek >>

Facebookon is!
Fonalboltunk

Fonalbolt Budapest

1001fonal
Budapest, XIII.
Hollán Ernő utca 22.
Nyitvatartás:
H - P: 10-18 óráig
Szo: 10-13 óráig
Telefon: 06 30 8393518
Email: info@1001fonal.hu